Tuningové doplňky

- u položek označených (tuning/styling) záleží na odbornosti montáže a nastavení

 

 stroboskopy (styling)
krátce blikající světla různých barev, nejčastěji se vyskytují v blinkrech či předních světlech

   LED (svítivé diody)

světla všech barev, vyskytující se na různých místech, nejčastěji v interiéru a exteriéru vozidla
 neonové trubice (styling)
montují se na podvozek, používají se k osvětlení vozovky pod vozidlem, dále je možno je použít i v interiéru vozidla
samolepky (styling)
na různých místech, různých barev a různých velikostí, umístění na vozidle-individuální
 zatmavená skla (styling)
Používají se buď speciální folie nebo pokovení oken. Vozidlo dostává lepší vzhled, snižuje se průnik slunečních paprsků do vozidla, avšak viditelnost z vozidla se snižuje jen minimálně.
přítlačná křídla (tuning/styling)
obvykle se nejedná o funkční tuning, neboť při běžných jízdních režimech neposkytují žádný dodatečný užitečný přítlak; někdy jsou dokonce montována na vozidla s přední hnanou nápravou, čímž její přítlak snižují, ale při rychlostech, jež těmito spojlery osazená auta dosahují, nemají funkční význam, ráz je pouze estetický.
laděný výfuk (tuning/styling)
významným účinkem je obvykle zvýšení výkonu motoru, z důvodu rychlejšího odvodu spálených výfukových plynů, za předpokladu výrazného zvýšení hlučnosti, ale musíme rozlišovat výměnu celého výfukového systém nebo pouze výměnu koncovky - koncovka je pouze styling / opravdový tuning znamená výměnu/přestavbu celého výfukového potrubí tedy zejména "Laděné svody" (laděné svody motoru mají větší průřez než standardní svody a díky optimalizované délce jednotlivých větví umožňují efektivnější odvod spalin z motoru), Rezonátor, který nahradí katalyzátor a sportovní výfukový tlumič výfuku - snahou je odvést spaliny z válců, přesto však musí výfukový systém klást spalinám určitý (ne zanedbatelný) odpor
distanční podložky (tuning/styling)
montují se mezi disk kola a uchycení kola na nápravě, tím se šířka nápravy zvětší a tím se získá i větší stabilita vozidla, avšak pouze za předpokladu, byl-li na takovou šířku náprav naladěn celý podvozek, což většinou samozřejmě není
výkonná audiosoustava (styling)
autorádio různých značek, různých vlastností, zesilovače, subwoofery a kvalitní výkonné reproduktory. Často se montuje namísto zadních sedadel
protažení blatníků do šířky (tuning/styling)
umožňuje zakrýt kola rozšířená distančními podložkami nebo koly s menším ET zálisem
protažení nárazníků směrem dolů (tuning/styling)
zvyšuje přilnavost vozidla k vozovce, ale opět pouze za předpokladu, že je vyvážena aerodynamika celého vozidla, jinak je účinek minimální, ne-li žádný nebo dokonce opačný a jde ruku v ruce se snížením využitelnosti vozidla vzhledem k tomu, že takové vozidlo má problémy s překonáním byť i obyčejných retardérů nebo nájezdů
sportovní víčka nádrže (styling)
mají za úkol imitovat uzávěr nádrže u závodních automobilů
čiptuning (tuning)
Úpravou dat (softwaru) řídící jednotky motoru lze dosáhnout optimalizace jeho výkonu - tedy hlavně zvýšení výkonu při zachování spotřeby, životnosti a spolehlivosti

Existují 2 základní typy chiptuningu: externí - přídavnou řídící jednotkou (tzv.powerboxem) interní - modifikací dat (parametrických polí) přímo v originální jednotce

Obě mají několik výhod i nevýhod - v každém případě je rozhodující zda je modifikace provedena profesionálně s ohledem na možnosti motoru a jeho originální nastavení. To vyžaduje především mnoho zkušeností s laděním motorů a možnost řádně ověřit funkčnost vyvinutého softwaru - odzkoušením na motorové brzdě, měřením emisí.

Powerbox má oproti klasickému chiptuningu několik výhod (a samozřejmě i nevýhod). Výhodou je, že se jedná o samostatné zařízení a není tedy třeba zasahovat do originální ŘJ, další velkou výhodou je snadná montáž - zapojení několika konektorů a u některých typů ECU připojení k napájení 12V. Další výhodou je (zejména u vozů které jsou v záruce) že po odpojení powerboxu není nikterak možné detekovat jeho předchozí přítomnost - protože značkové servisy velmi nelibě nesou zásahy do vozidla a v případě jakékoli závady ji rády svedou na neautorizované úpravy.

Nevýhodou powerboxu je, že klasickým přečipováním pomocí změn parametrických polí ŘJ se obvykle dá dosáhnout o něco lepšího výsledku a mnohdy i levněji (tedy pokud "se to umí", nebo jsou k dispozici vyzkoušené mapy - což zdaleka není u nás samozřejmostí).

    zavařené kliky dveří (styling)
nebezpečná a nepovolená úprava, ráz je pouze estetický .
   textilní vzduchové filtry (tuning/styling)
díky své větší propustnosti umožní dostat více vzduchu do karburátoru/vstřikovací jednotky a zvýšit tak poněkud výkon a při otevřené kapotě vypadají obvykle impozantně, nejvíc vydrží cca 150 000 km
   xenonová světla (tuning/styling)
u starších vozů je možné nahradit původní žárovky (H1/H4/H7) xenonovými výbojkami které výrazně zvýší rozhled řidiče za tmy, ale budou také poutat zájem policie pokud mají světelnou teplotu vyšší než 6000k
   stavitelné/snížené/lowrider podvozky (tuning/styling)
stavitelné podvozky jsou jednoznačně tuning protože umožňují nastavení (tuhost/výšku podvozku) podle konkrétní trati. snížení zkrácením sériových pružin je styling který vzhled auta zlepší ale jednoznačně zhorší jeho jízdní vlastnosti. Lowrider podvozky je styling kde je možno ovládat světlou výšku každého kola zvlášť (z palubní desky nebo podle puštěné hudby i přes Dálkové Ovládání ) - velmi IN v USA v osmdesátých letech - auto pak může jakoby "tančit" podle muziky
   sportovní sedačky (tuning/styling)
lépe jezdce drží a vypadají obvykle lépe než sedačky sériové ale pro svoje nepohodlí jsou nevhodné pro běžný provoz
   PopOff/BlowOff ventily (tuning/styling)
Zabraňují zpomalení otáček Turba - např. při řazení).Snižuje Turboefekt. Vydává výrazný zvuk.
   vzpěry podvozku (tuning/styling)
mají zamezit "kroucení" karoserie při vysokém namáhání (rally) většinou se ale vyrábějí v efektním nerezovém provedení a slouží spíše jako estetický doplněk motorového prostoru
    karbon (tuning/styling)
pro své výborné vlastnosti (velmi nízká váha/pevnost) se používá pro výrobu mnoha karosářských dílu pro snížení hmotnosti auta. je však velmi drahý a proto ho mnozí tuzeři nahrazují samolepící folii se stejným vzhledem, kterou lepí na původní plechové díly.
     N2O
neboli oxid dusný, NOS (Nitro Oxide Systems). Velmi oblíbený u pokročilejších. Slouží k urychlení spalování a tím na pár sekund zvýší akceleraci. Je důležité před montováním NOS upravit motor, protože výrobci při projektování sériových motorů nepočítají s tím, že by do něho někdo pouštěl Nitro.


Existuje mnoho řidičů, kteří používají "tuning" doplňky od pochybných výrobců. Takové doplňky nejsou schváleny pro provoz na českých silnicích, protože ne/přímo ohrožují ostatní účastníky provozu. I přes námitky fanoušků tuzingu, kteří se odvolávají na různé certifikáty a TÜV atesty, instalací těchto doplňků a vyjetím na veřejné komunikace porušují vyhlášku o silničním provozu. Vystavují se nejen možnosti být stíhán příslušníky Dopravní služby Policie ČR, ale též že jejich vůz neprojde STK. Pokud proto chtějí opravdový TUNING, ať se obrátí na autorizované firmy, které poskytují na všechny doplňky atest.

Předmětem tuzingu se ve většině případů stávají vozidla staršího data výroby, která jsou již sama o sobě při provozu jistou měrou svému okolí nebezpečná a provedením tuzingových úprav toto nebezpečí roste. Tuzing též provádí osoby bez patřičného technického vzdělání a zkušeností v oboru často v nevhodných podmínkách, čímž výsledky jejich činnosti nemají odpovídající kvalitu.